Actieve berichten  |  Ledenlijst  |  Zoeken  |  Help  |  Registreren  |  Inloggen
Nieuwsberichten
 Mtbsport.nl : Nieuwsberichten
Onderwerp Onderwerp: Van Houts en Turpijn Nederlands kampioen PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
Rob
Administrator
Administrator

Lid geworden: jan 15 2005
Soort mountainbiker: Begeleiding
Online Status: Offline
Reacties: 930
Geplaatst op: jul 19 2010 tijd: 17:15 | IP genoteerd Quote Rob

Rudi van Houts is in een zonnig Zoetermeer de nieuwe Nederlands kampioen mountainbike geworden. De 26-jarige renner uit Luyksgestel, uitkomend voor het Multivan-Merida team, rekende in de voorlaatste ronde af met zijn medevluchters Bas Peters en Frank Schotman. De titel bij de beloften ging naar Jelmer Jubbega, terwijl Laura Turpijn voor de derde maal Nederlands kampioen bij de vrouwen werd. Michiel van der Heijden was de beste junior.

Na een snelle opening van titelverdediger Thijs Al kwam Rudi van Houts al snel aan de leiding te rijden. "Maar toen ik merkte dat de anderen naderden, heb ik ingehouden", aldus de nieuwe kampioen. "Het parcours in Zoetermeer is lastig. Maar de beklimmingen waren te kort om in één keer het verschil te kunnen maken. Daarom heb ik één ronde lang alles gegeven. Dat was voldoende om de anderen te lossen."

Het was voor Van Houts de eerste titel in de elite-categorie. "En nu wil ik deze vorm doortrekken in de wereldbekers. Ik heb me ten doel gesteld om dit seizoen in de top tien te eindigen."

Bij de beloften werd in Zoetermeer Jelmer Jubbega Nederlands kampioen. De renner van het Rabo-Giant Offroad Team versloeg na een spannende wedstrijd zijn teamgenoot Marco Minnaard. Het brons was voor Niels Wubben, die onlangs nog bij het EK het zilver won.

Laura Turpijn werd voor de derde maal Nederlands kampioen mountainbike bij de vrouwen. Turpijn won met grote overmacht voor Ariëlle Boek en de jonge Anne Terpstra.

Michiel van der Heijden greep zoals verwacht de titel bij de junioren voor Thijs Zuurbier en Roel Verhoeven.

Uitslag Elite: 1 Rudi van Houts, 2 Bas Peters, 3 Frank Schotman, 4 Jelmer Pietersma, 5 Gerben de Knegt, 6 Thijs Al, 7 Frank Beemer, 8 Jeroen Boelen, 9 Thijs van Amerongen, 10 Patrick van Leeuwen

Uitslag Belofte: 1 Jelmer Jubbega, 2 Marco Minnaard, 3 Niels Wubben, 4 Erik Groen, 5 Micki van Empel 6 Tim Lemmers, 7 Rens de Bruijn, 8 Lars van der Haar, 9 Vincent Bakker, 10 Liwald Doornbos

Uitslag Vrouwen: 1 Laura Turpijn, 2 Arielle Boek van Meurs, 3 Anne Terpstra, 4 Karin Groen, 5 Sandra het Hart, 6 Mirre Stallen, 7 Rozanne Slik, 8 Nicoletta Jager, 9 Karen Brouwer, 10 Ingrid Bosscha

Uitslag Nieuwelingen: 1 Michiel van der Heijden, 2 Thijs Zuurbier, 3 Roel Verhoeven, 4 Matthijs Eversdijk, 5 Mark van der Heijden, 6 Johnno Middelburg, 7 Sven Broekaart, 8 Bob Wubben, 9 Dave van der Kooij, 10 Eddo Meeken

Bronvermelding:
http://www.mtb-kalender.nl/ en http://www.rudivanhouts.nl

Terug naar boven Bekijk Rob's Profiel Zoek naar andere berichten van Rob Bezoek Rob's Homepage

Voor je kunt reageren moet je eerst inloggen
Als je nog geen lid bent, moet je eerst lid worden

PlaatsenPlaatsen
Printbare versie Printbare versie

Ga naar forum
je kan geen nieuwe berichten plaatsen in dit forum
je kan geen reacties plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen enquêtes stemmen in dit forum