Actieve berichten  |  Ledenlijst  |  Zoeken  |  Help  |  Registreren  |  Inloggen
Techniek
 Mtbsport.nl : Techniek
Onderwerp Onderwerp: geax saguaro PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
filip
Forum Lid
Forum Lid

Lid geworden: mrt 19 2005
Soort mountainbiker: Master
Online Status: Offline
Reacties: 41
Geplaatst op: jan 12 2007 tijd: 21:11 | IP genoteerd Quote filip

Hoi beste medebikers,mijn vraag is of jullie al ervaring hebben met de nieuwe band van geax namelijk de saguaro.  Als iemand me iets kan vertellen over rolweerstand enz. van deze band en dan wel in de 2.0 versie.Alvast bedankt.Groetjes Filip

Dion
teams
teams

Lid geworden: jun 09 2003
Reacties: 523
Geplaatst op: jan 12 2007 tijd: 21:26 | IP genoteerd Quote Dion

Ik heb deze band er nu ongeveer 2 maanden opliggen. Wel de versie met staaldraad. Is voor de winter goed! De banden rollen op asfalt echt goed! Je hoort ze ook niet zo zeer tijdens het rijden op het asfalt.

Nu koop je deze banden natuurlijk om er onverhard mee te rijden.... En dat verbaasde mij! Je denkt in eerste instantie dat het een droog weer band is, maar hij geeft verbazend veel grip in natte omstandigheden! Goed bochtengedrag en de achterband heeft in "speed" richting nog lang goede grip. Ik heb er vooral mee gereden in "vloeibare" modder omstandigheden. Komende zondag eens kijken hoe ze in de toertocht van Gulpen zijn. Daar zal het wel meer klei achtige modder zijn....

Op droge (zand)ondergrond (heb ik weinig gezien de laatste tijd...) liep de band goed.

--(_)/(_)
Terug naar boven Bekijk Dion's Profiel Zoek naar andere berichten van Dion Bezoek Dion's Homepage

Tim_5
Forum Lid
Forum Lid

Lid geworden: apr 27 2003
Soort mountainbiker: Elite
Reacties: 333
Geplaatst op: jan 12 2007 tijd: 21:27 | IP genoteerd Quote Tim_5

fijne band, met de Mezcal nu het topmodel van Geax. Ik heb ze nu een jaar getest en moet zeggen dat ze qua gevoel erg lijken op de Hutchinson Python. Ze loepen erg soepel over de weg en in de modder blijven ze ook nog hun mannetje staan in de bochten, alhoewel het geen modderbanden zijn en bij meer plakkerigere modder vollopen en dat merk je een beetje op de rechte stukken. Een echte allrounder en een TNT met latex erin is bomb- proof.

-Tim

www.timheemskerk.com

Terug naar boven Bekijk Tim_5's Profiel Zoek naar andere berichten van Tim_5

W3sebas
Forum Lid
Forum Lid

Lid geworden: dec 30 2006
Soort mountainbiker: Amateur
Reacties: 285
Geplaatst op: jan 13 2007 tijd: 19:28 | IP genoteerd Quote W3sebas

weinig over aan te merken maar de banden kunnen in twee richtingen werken, op de band staat 2 opties vermeld Speed<-->Grip zeer fijn ik heb ze zelf op speed staan maar je hebt dan nog genoeg grip de grip stand een paar daagjes uit geprobeert en het verschil is niet echt te merken alleen met berg beklimmen slipt de achterband niet zo snel verder niet veel gemerkt tussen de 1 opties.

groeten Sebas 

Dion
teams
teams

Lid geworden: jun 09 2003
Reacties: 523
Geplaatst op: jan 14 2007 tijd: 15:13 | IP genoteerd Quote Dion

Vandaag met de Saguaro's in de modder van Gulpen gereden. Ze bevielen me erg goed! Eigenlijk geen last gehad van doorslippen en in de afdalingen goede grip. Volgens mij wordt dit mijn wedstrijdband voor 2007!

--(_)/(_)
Terug naar boven Bekijk Dion's Profiel Zoek naar andere berichten van Dion Bezoek Dion's Homepage

W3sebas
Forum Lid
Forum Lid

Lid geworden: dec 30 2006
Soort mountainbiker: Amateur
Reacties: 285
Geplaatst op: jan 14 2007 tijd: 18:59 | IP genoteerd Quote W3sebas

ik heb vandaag ook weer eens 4 uur op de mtb gezeten en heb op verschillende ondergronden gereden hard paardrij paden bergjes los/hard afdalingen los/hard nergens last van alleen als je een te lichte versnelling pakt slipt de band een beetje maar daar valt niet over te klagen dat is een fout van de rijder de band heeft ook een goed voor deeltje met wordtels of bomen die over de weg liggen waar je over heen kan rijden geen enkel last grip verlies ook geen probleem met uitsteken overblijfels van bomen waar je normaal je band op lekt rijd. ik heb er 2 bar in zitten en voor mij hoeft er ook niks bij

tibor
Forum Lid
Forum Lid

Lid geworden: jun 25 2003
Soort mountainbiker: Marathon rijder
Reacties: 201
Geplaatst op: jan 15 2007 tijd: 19:05 | IP genoteerd Quote tibor

W3sebas schreef:

Ik heb vandaag ook weer eens 4 uur op de mtb gezeten en heb op verschillende ondergronden gereden: hard paardrijpaden, bergjes los/hard en afdalingen los/hard . Nergens last van; alleen als je een te lichte versnelling pakt slipt de band een beetje maar daar valt niet over te klagen dat is een fout van de rijder 

De band heeft ook een voordeeltje met wortels of bomen die over de weg liggen (waar je over heen kan rijden): geen moment last gripverlies en ook geen probleem met uitsteeksels van bomen waar je normaal je band op lek rijd. Ik heb er 2 bar in zitten en voor mij hoeft er ook niks bij.